Της Σοφίας Ορφανιώτη
Χιλιάδες ανελκυστήρες που είχαν κατασκευαστεί πριν από το 1999 δεν έχουν αναβαθμιστεί και πιστοποιηθεί όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία, διότι τα ελληνικά νοικοκυριά εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, αδυνατούν να διαθέσουν χρήματα για τέτοιου είδους ανάγκες. Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αδειούχων Εγκαταστάσεων και Συντηρητών Ανελκυστήρων Κεντρικής Ελλάδος κ. Γιώργος Λιάνος.
Μέχρι σήμερα προσθέτει, ούτε το 5% των ανελκυστήρων δεν έχει αναβαθμιστεί και πιστοποιηθεί παρότι για τα δημόσια τουλάχιστον κτίρια η προθεσμία έληξε τον Ιούνιο του 2009, με αποτέλεσμα οι προθεσμίες αυτές να θεωρούνται παράνομες, εκτός αν δοθούν νέες παρατάσεις με νέα ΚΥΑ.
Και δεν είναι μόνον αυτό προσθέτει ο κ. Λιάνος, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας παρατηρείται ένα γενικότερο φαινόμενο στο οποίο πολλοί ιδιοκτήτες και ένοικοι πολυκατοικιών, να μην έχουν χρήματα να πληρώσουν το συνεργείο συντήρησης ανελκυστήρων, με αποτέλεσμα να μένουν ασυντήρητα πολλά ασανσέρ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή μεταφορά των πολιτών.
«Υπάρχουν διαχειριστές πολυκατοικιών που μας χρωστούν χρήματα από 2 έως 7 μήνες, εμείς ωστόσο συμπληρώνει ο γενικός γραμματέας του συνδέσμου Χρ. Καραχάλιος λόγω της στενής σχέσης που έχουμε με όλους τους πελάτες μας εξυπηρετούμε τους κατοίκους της κάθε πολυκατοικίας, παρά τις όποιες καθυστερήσεις στις πληρωμές».
Η συντήρηση των ανελκυστήρων είναι υποχρεωτική και πρέπει να γίνεται μία φορά το μήνα για την επιδιόρθωση της οποιαδήποτε βλάβης. Κατανοούμε την κρισιμότητα της συγκεκριμένης περιόδου αλλά η συντήρηση σε μία πολυκατοικία κατά μέσο όρο μπορεί να κοστίσει μέχρι και 70 ευρώ. Λογικό είναι ο καθένας να θέλει να μειώσει τα λειτουργικά του έξοδα, αλλά από την άλλη και οι συντηρητές προσπαθούν να μειώνουν τις τιμές όσο είναι εφικτό, καθώς για την επίσκεψη που πραγματοποιούν κάθε φορά είναι υποχρεωμένοι να κόβουν δελτίο παροχής υπηρεσιών με ΦΠΑ 13% σημειώνει ο κ. Λιάνος.
Τον τελευταίο καιρό οι συντηρητές ανελκυστήρων γίνονται αποδέκτες παραπόνων από ιδιοκτήτες –διαχειριστές, που ζητούν λόγω και της οικονομικής κρίσης να μην συντηρείται ο ανελκυστήρας κάθε μήνα, αλλά κάθε 45 ημέρες όπως αναφέρεται και στην τελευταία ΚΥΑ 2604 του 2008. Συνεπώς να πληρώνουν 8 συντηρήσεις τον χρόνο και όχι δώδεκα. Οι λιγότερες επισκέψεις του συνεργείου στον ανελκυστήρα σημαίνει λιγότερη παρακολούθηση και συνεπώς λιγότερη ασφάλεια και μη ομαλή λειτουργία του, τονίζει από την πλευρά του ο ταμίας του συνδέσμου Κώστας Παναγόπουλος.
«Όλοι οι συντηρητές ανελκυστήρων βάσει σχετικής νομοθεσίας, είμαστε υποχρεωμένοι να καταγράφουμε την κάθε επίσκεψη σε οποιοδήποτε χώρο, σε βιβλία που κρατούμε και να μην πληρωνόμαστε σε πολλές περιπτώσεις, αντίθετα να δεχόμαστε παζάρια στις τιμές από αρκετούς διαχειριστές πολυκατοικιών, μερικοί εκ των οποίων μάλιστα είναι και κακοπληρωτές», συμπληρώνει ο γενικός γραμματέας του συνδέσμου.«Κατανοούμε την κρισιμότητα της περιόδου αλλά η αναβάθμιση ενός ανελκυστήρα πρέπει να γίνεται για να λειτουργεί με δεδομένα ευρωπαϊκού τύπου, ενώ πιστεύουμε ότι οι περιοδικοί έλεγχοι είναι απαραίτητοι και πρέπει να διενεργούνται από πιστοποιημένους ιδιωτικούς φορείς κάθε 4-5 χρόνια προσθέτει ο κ. Καραχάλιος.
Για τις διαφορετικές τιμές που πληρώνουν οι πολίτες για τη συντήρηση του ανελκυστήρα, ο πρόεδρος του συνδέσμου έσπευσε να σχολιάσει ότι η τιμή κάθε φορά εξαρτάται από την πολυκατοικία, από τους ορόφους, από το αν είναι δημόσιο ή ιδιωτικό το κτίριο και από άλλους παράγοντες.
Ενώ για τη μεταβολή συντήρησης, δηλαδή για την αλλαγή συντηρητή ανελκυστήρα συμπληρώνει ότι σύμφωνα με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, προβλέπεται να γίνεται η δήλωσή της 20 ημέρες πριν στην αρμόδια διεύθυνση του Δήμου από τον εκάστοτε διαχειριστή της πολυκατοικίας προκειμένου στη συνέχεια να αναλάβει τον τεχνικό έλεγχο το νέο γραφείο συντήρησης.
ΠΗΓΗ: http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=7&aid=39241